Mama ” to be ” maandag

Voordat ik ga starten met leuke recepten voor Kraamcentrum Echt dacht ik…. Laura, jij als über niet wetende wat je wel en niet mag eten tijdens je zwangerschap, ga je hier eerst maar eens in verdiepen. Want tja… Ik ben nog steeds heel vereerd dat Rozanne mij gevraagd heeft om dit te doen maar heel eerlijk ik weet er verdomd weinig vanaf. Maar… daar is verandering in gekomen want ik heb me helemaal ingelezen. En afgelopen jaar zijn 2 vriendinnetjes van mij bevallen dus het gaat helemaal goed komen. Hulptroepen genoeg!

Dus ik ben wat gaan surfen en het valt me eigenlijk best wel mee wat een zwangere vrouw niet mag hebben. Ik heb het even op een rijtje gezet:
– Rauw vlees (nop… geen carpaccio dus)
– Rauwe en gedroogde vleeswaren (die heerlijke rauwe hammen moet je dus 9 maanden missen)
– Lever (ook geen smeerworst of paté)
– Gerookte kant-en-klare vis uit de koeling (gelukkig kun je mijn overheerlijke witloflasagne beter kip maken)
– Sushi
– Rauwe schaal- en schelpdieren
– Roofvissen
– Wilde paling en wolhandkrab uit Nederlandse wateren (kweekpaling mag wel!)
– Rauwe eieren (ben dus echt voorzichtig met banketbakkersroom, of tiramisu en chocolademousse. Je ziet het niet maar ze zitten er wel in)
– Rauwe melk
– Zachte kaas (daar gaat het kaasavondje….)
– Alcohol
– Niet teveel cafeïne
– Anijs, dragon, venkel, basilicum, piment, nootmuskaat, kaneel, sassafras, dong quai, foelie en peper (hier ga je heel creatief van worden!)

Het valt allemaal reuze mee wat je niet mag eten. En daarbij…. wat zijn nu 9 maanden? Ik ga er samen met Kraamcentrum Echt gewoon voor zorgen dat jullie ook deze 9 maanden heerlijk, verrassend en gezond eten!

Geen reacties