Mama “to be” monday! IJsjes!

Ijsjes! Met dit weer kan Joyce (mijn lieve nichtje van 7) er wel 3 eten op een dag. Maarja, dat is niet heel verantwoord natuurlijk….

Speciaal voor alle mama’s, mama’s in spe, broertjes, zusjes en alle andere lekkerbekken van Kraamcentcrum Echt heb ik een gezonde variant van ijsjes gemaakt. Watermeloen ijsjes zonder suiker maar wel super lekker! En ook nog eens heel makkelijk te maken. Je kunt zelfs de kids mee laten helpen. En ze hebben direct op een speelse wijze weer wat vitamientjes binnen. Geniet ervan met zijn allen! En zoals jullie hier beneden zien heeft Joyce ze goedgekeurd!

Joyce

Watermeloenijsjes met limoen

Ingrediënten voor 6 kleine ijsjes:

  • 300 gram watermeloen (het liefst een kleintje, hier zitten geen pitjes in ;-))
  • 1 limoen

Bereidingswijze:

  1. Maak de watermeloen schoon en doe deze in de blender. Goed mixen zodat je een mooie gladde puree krijgt.
  2. Als je toch pitjes ertussen hebt, doe je de puree even door een zeef. Dan zeef je ze eruit.
  3. Pers de limoen uit en doe het sap bij de watermeloen.
  4. Schenk het mengsel in ijslolly vormpjes (Ikea of AH) en zet ze voor tenminste 4 uur in de vriezer.
  5. Daarna heb je heerlijke lekkere gezonde watermeloen ijsjes!

Kiwi

Zoals je ziet op de foto zit er bij sommige ijsjes een groen randje. Dit is een kiwi randje. Voor de verandering kun je ook nog 1 kiwi pureren en dit als randje op de ijsjes doen. Doe dit wel pas nadat je de ijsjes 2 uurtjes in diepvries hebt laten staan. Anders gaat het zich mengen.

Review

Waardering

0 (0 Stemmen)

Samenvatting

Score

Dit vind je wellicht ook leuk!

Geen reacties