Start fabulous Monday

Groente, ik hou ervan! Maar ja, zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen is het hier altijd een hele klus om iedereen tevreden te stellen. Vandaag hoefde pap niet mee te eten dus het was tijd voor broccoli.

Deze geroosterde broccoli is weer super snel klaar en makkelijk. En je hoeft het vooraf niet te koken wat natuurlijk fijn is voor het behoud van de vitamines.

Wist je trouwens dat broccoli een relatief hoge concentratie vezels, bèta-caroteen, calcium en vitamine C bevat? Aangezien deze voedingsstoffen belangrijke functies binnen het lichaam ondersteunen, zoals de spijsvertering, celreparatie en celbescherming is dat weer mooi meegenomen!

Eet smakelijk!

Geroosterde broccoli:

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 3 grote stronken broccoli
  • 3 el olijfolie
  • Peper
  • Zout

Bereidingswijze:

  1. Snij de broccoli in roosjes.
  2. Leg ze in een ovenschaal.
  3. Doe er de olijfolie door en breng op smaak met peper en zout en schep even om.
  4. Zet de schaal 20 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden.
  5. En klaar is je broccoli!

Variatie met knoflook en parmezaanse kaas

Als je de broccoli wat flauw vindt kun je er op het laatst nog wat parmezaanse kaas over strooien. Voor de volgende keer kun je er ook een teentje knoflook en een beetje citroensap doorheen doen. Net wat je lekker vindt!

Review

Waardering

0 (0 Stemmen)

Samenvatting

Score

Dit vind je wellicht ook leuk!

Geen reacties